Når det skjer eit dødsfall, er det vanlig at ein frå familien tar kontakt med gravferdsbyrået på telefon, og melder frå om dødsfallet.
Vi snakkar litt om familiens ønsker og tankar, og avtalar ein dag og tid for planleggingssamtale.
I desse tider da vi opplever strenge smitteverntiltak, er det vanleg at vi møtast i eit av byråets lokaler, eller vi kan gjennomføre planleggingssamtalen via telefon og mail, om familien ønsker det.


Før samtalen er det greit å ha tenkt gjennom:
- Seremonistad og tid som passer best for familien
- Valg av sermonitype (Religiøs, Humanetisk eller livssynsåpen)
- Begravelse eller bisettelse (kremeres)
- Ønsker familien åpen sermoni eller sermoni i stillhet
- Kva skal stå i dødsannonsa og i kva avis skal dødsannonsen trykkast (Skriv gjerne ned en kladd og ta med til møtet)
- Kiste/urne
- Sanger til å ha med i programheftet
- Om familien vil ha bilde på sangheftet, er det fint om ein tar med det til møtet
- Er det ønske om solist eller musikkinnslag (familien kan gjerne snakke med aktuelle som ein tenker på)
- Kva tenker familien om blomster frå dei nære, fargar som kan vere fine, og tekst på bånd
- Husk å ta med avdøde sitt personnummer, 11 siffer, om ikkje byrået har fått det allerede
  Dette trenger vi for å sende inn skjemaer til offentlege instanser

Familien treng ikkje ha eit klart svar på alle punkta, men det er greit å tenke litt over dei i forkant.
Da er ein bedre forberedt når ein skal planlegge samman med gravferdsagenten.